Legislatia fiscala permite deducerea
TVA de pe bon daca valoarea bonului inclusiv TVA este sub 100 euro si bonul are
tiparit codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului. Asadar
pentru achizitii sub 100 euro (la cursul valabil la data emiterii bonului) este
suficient bonul, pentru restul este nevoie de factura.
joi, 14 noiembrie 2019
sâmbătă, 13 ianuarie 2018
Legea prevenirii nr. 270/2017
Art. 1. -Scopul prezentei legi este de a reglementa o serie de instrumente care să asigure prevenirea săvârșirii de contravenții.
Art. 2. -În sensul prezentei legi, expresiile de mai jos au următoarele semnificații:
a) măsură de remediere – orice măsură dispusă de agentul constatator în planul de remediere care are ca finalitate îndeplinirea de către contravenient a obligațiilor prevăzute de lege în sarcina sa;
b) plan de remediere – anexă la procesul-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii încheiat în condițiile prevăzute la art. 4, prin care agentul constatator stabilește măsuri și un termen de remediere;
c) termen de remediere – perioada de timp de maximum 90 de zile calendaristice de la data înmânării sau, după caz, a comunicării procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii încheiat în condițiile art. 4, în care contravenientul are posibilitatea remedierii neregulilor constatate și îndeplinirii obligațiilor legale; durata termenului de remediere se stabilește cu luarea în considerare a circumstanțelor săvârșirii faptei și a duratei de timp necesare pentru îndeplinirea obligațiilor legale; durata termenului de remediere stabilită de organul de control nu poate fi modificată.
Art. 3. -(1) Toate autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control, constatare și sancționare a contravențiilor au obligația, corespunzător domeniilor aflate în responsabilitatea acestora, ca, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, să elaboreze și să difuzeze materiale documentare și ghiduri și să aloce pe pagina de internet secțiuni special dedicate informării publice privind:
a) legislația în vigoare referitoare la constatarea și sancționarea contravențiilor;
b) drepturile și obligațiile acestor autorități/instituții publice în desfășurarea activităților de constatare a contravențiilor și aplicare a sancțiunilor contravenționale, precum și drepturile și obligațiile persoanelor care sunt supuse acestor activități;
c) indicarea, distinct, a faptelor contravenționale pentru care autoritatea/instituția publică are competențe de constatare și aplicare a sancțiunilor contravenționale, precum și a sancțiunilor și/sau a altor măsuri aplicabile.
(2) Autoritățile/Instituțiile publice cu atribuții de control, potrivit domeniilor de competență, au obligația să îndrume persoanele interesate în vederea unei aplicări corecte și unitare a prevederilor legale.
(3) În realizarea activității de îndrumare prevăzută la alin. (2), autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control au obligația:
a) să elaboreze proceduri de îndrumare și control care să fie utilizate de către toate persoanele competente să efectueze activitatea de control;
b) să afișeze pe site-urile proprii spețele cu frecvență ridicată și soluțiile de îndrumare emise în aceste cazuri, precum și procedurile elaborate conform lit. a);
c) ca în fiecare activitate de control să exercite activ rolul de îndrumare al persoanelor controlate, oferind, conform procedurilor, indicațiile și orientările necesare pentru evitarea pe viitor a încălcării prevederilor legale. Despre îndeplinirea acestei obligații se va face mențiune expresă în procesul-verbal de control, arătându-se indicațiile și orientările oferite.
(4) Autoritatea administrației publice centrale cu atribuții de coordonare la nivel național a domeniului mediul de afaceri are obligația ca, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, de a dezvolta și opera un portal dedicat oferirii în mod centralizat de servicii online și resurse în vederea informării în ceea ce privește aspectele prevăzute la alin. (1).
Art. 4. -(1) În cazul constatării săvârșirii uneia dintre contravențiile stabilite prin hotărârea Guvernului prevăzută la art. 10 alin. (3), agentul constatator încheie un proces-verbal de constatare a contravenției prin care se aplică sancțiunea avertismentului și la care anexează un plan de remediere, cu respectarea prevederilor prezentei legi. În această situație nu se aplică sancțiuni contravenționale complementare.
(2) Agentul constatator nu întocmește un plan de remediere, caz în care se aplică doar sancțiunea avertismentului, în următoarele situații:
a) în cazul în care, în cursul derulării controlului, contravenientul își îndeplinește obligația legală;
b) în cazul în care contravenția săvârșită nu este continuă.
(3) Sancțiunea avertismentului se aplică conform alin. (1) și (2) și în situația în care sancționarea contravențiilor prevăzute de hotărârea Guvernului de la art. 10 alin. (3)stabilește expres excluderea de la aplicare a avertismentului.
(4) Responsabilitatea îndeplinirii măsurilor de remediere revine persoanei care, potrivit legii, poartă răspunderea contravențională pentru faptele constatate.
(5) Modelul planului de remediere care se anexează la procesul-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii este prevăzut în hotărârea menționată la art. 10 alin. (3).
Art. 5. –
Dacă o persoană săvârșește mai multe contravenții, din cele prevăzute de hotărârea Guvernului de la art. 10 alin. (3), constatate în același timp de același agent constatator, se încheie un singur proces-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii, cu respectarea prevederilor art. 4, la care se anexează, după caz, un plan de remediere.
Dacă o persoană săvârșește mai multe contravenții, din cele prevăzute de hotărârea Guvernului de la art. 10 alin. (3), constatate în același timp de același agent constatator, se încheie un singur proces-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii, cu respectarea prevederilor art. 4, la care se anexează, după caz, un plan de remediere.
Art. 6. –
(1) Agentul constatator are obligația să verifice în registrul unic de control și în evidențele autorității/instituției publice din care face parte, dacă contravenientul a beneficiat de prevederile art. 4.
(1) Agentul constatator are obligația să verifice în registrul unic de control și în evidențele autorității/instituției publice din care face parte, dacă contravenientul a beneficiat de prevederile art. 4.
(2) În cazul persoanelor care nu sunt obligate să țină registrul unic de control reglementat de Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, agentul constatator are obligația să verifice în evidențele autorității/instituției publice din care face parte dacă contravenientul a beneficiat de prevederile art. 4.
(3) Agentul constatator are obligația să facă mențiuni în registrul unic de control cu privire la planul de remediere. Prevederile art. 4 din Legea nr. 252/2003 rămân aplicabile.
(4) Nu se aplică prevederile art. 4 și 5, în cazul neprezentării registrului unic de control la solicitarea organelor de control specializate. Prevederile art. 3 alin. (5), art. 7 lit. b) și art. 8 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 252/2003 rămân aplicabile.
Art. 7. –
Încălcarea dispozițiilor art. 4 alin. (1) și (2) atrage nulitatea procesului-verbal de constatare a contravenției. Dacă încălcarea dispozițiilor art. 4 alin. (1) și (2) vizează doar o parte din contravențiile constatate și sancționate prin proces-verbal, acesta este nul numai în privința acestor contravenții.
Încălcarea dispozițiilor art. 4 alin. (1) și (2) atrage nulitatea procesului-verbal de constatare a contravenției. Dacă încălcarea dispozițiilor art. 4 alin. (1) și (2) vizează doar o parte din contravențiile constatate și sancționate prin proces-verbal, acesta este nul numai în privința acestor contravenții.
Art. 8. –
(1) În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de remediere, autoritatea/instituția publică cu atribuții de control are obligația să reia controlul și să completeze partea a II-a a planului de remediere anexat la procesul-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii și, dacă este cazul, registrul unic de control, cu mențiuni privind modalitatea de respectare a măsurilor de remediere dispuse.
(1) În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de remediere, autoritatea/instituția publică cu atribuții de control are obligația să reia controlul și să completeze partea a II-a a planului de remediere anexat la procesul-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii și, dacă este cazul, registrul unic de control, cu mențiuni privind modalitatea de respectare a măsurilor de remediere dispuse.
(2) În situația în care, cu ocazia reluării controlului, se constată neîndeplinirea de către contravenient a obligațiilor legale conform măsurilor de remediere stabilite, în termenul acordat, agentul constatator încheie un alt proces-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii, prin care se constată săvârșirea de contravenții și se aplică sancțiunea/sancțiunile contravenționale, altele decât avertisment, cu respectarea legislației care stabilește și sancționează contravențiile prevăzute în hotărârea menționată la art. 10 alin. (3).
Art. 9. –
(1) În cazul în care, în termen de 3 ani de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii în condițiile prevăzute la art. 4, contravenientul săvârșește din nou aceeași contravenție, sunt direct aplicabile prevederile legale în vigoare privind constatarea și sancționarea contravențiilor.
(1) În cazul în care, în termen de 3 ani de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii în condițiile prevăzute la art. 4, contravenientul săvârșește din nou aceeași contravenție, sunt direct aplicabile prevederile legale în vigoare privind constatarea și sancționarea contravențiilor.
(2) În cazul în care, în termen de 3 ani de la data încheierii procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii în condițiile prevăzute la art. 5, contravenientul săvârșește din nou una sau mai multe dintre contravențiile prevăzute în hotărârea menționată la art. 10 alin. (3), sunt direct aplicabile prevederile legale în vigoare privind constatarea și sancționarea contravențiilor.
Art. 10. –
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, prin derogare de la prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, pentru constatarea și sancționarea contravențiilor menționate în hotărârea prevăzută la art. 10 alin. (3) se aplică dispozițiile prezentei legi.
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, prin derogare de la prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, pentru constatarea și sancționarea contravențiilor menționate în hotărârea prevăzută la art. 10 alin. (3) se aplică dispozițiile prezentei legi.
(2) În ceea ce privește sancțiunile aplicate potrivit prevederilor prezentei legi, acestea se completează cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
(3) În aplicarea prezentei legi, contravențiile, precum și modelul planului de remediere care se anexează la procesul- verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, care se adoptă în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentului alineat.
Art. 11. –
Prezenta lege intră în vigoare la 20 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția art. 10 alin. (3), care intră în vigoare la 3 zile.
Prezenta lege intră în vigoare la 20 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția art. 10 alin. (3), care intră în vigoare la 3 zile.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
miercuri, 1 noiembrie 2017
Meditatii la contabilitate, fiscalitate si resurse-umane-salarizare
Esti contabil junior, lucrezi la ora actuala contabilitate primara, dar vrei sa inveti mai mult, vrei sa aiba cineva rabdare cu tine, sa te indume teoretic si practic ca sa promovezi la contabil senior, iar acum nu-ti arata nimeni cum sa folosesti conturile, cum sa intocmesti un articol contabil, o balanta de verificare, un bilant contabil, cum sa intocmesti declaratiile fiscale, cum sa calculezi si sa contezi un stat de salarii, etc., sa utilizezi programul de contabilitate Saga, atunci suna la 0787.365.550 si vino la meditatii de contabilitate-fiscalitate la cabinetul din Drumul Taberei Bucuresti. Sedinta dureaza 2 ore.
vineri, 8 septembrie 2017
Meditatii la contabilitate pentru incepatori
Te simti atras de contabilitate, ai absolvit sau urmezi la ora actuala un liceu economic si/sau o facultate cu profil economic, dar vrei sa intelegi mai bine teoretic si practic tainele contabilitatii primare si financiare, ale fiscalitatii, ale salarizarii, sa inveti sa intocmesti jurnale, registre contabile, state de plata salarii, balante contabile, bilanturi contabile, sa intocmesti declaratii fiscale, etc. si vrei sa aiba cineva rabdare cu tine si sa-ti explice pe intelesul tau, vino la meditatii de contabilitate la cabinetul din Drumul Taberei Bucuresti. Pentru detalii si programari suna la 0787.365.550.
Etichete:
balanta contabila,
bilanturi contabile,
CIG,
contabilitate,
declaratii fiscale,
facultate,
jurnale contabile,
liceu economic,
registre contabile,
salarizare,
state de plata salarii
Locația:
Bucharest, Romania
Meditatii la contabilitate si fiscalitate pentru stagiarii CECCAR
Esti stagiar la CECCAR si ai de rezolvat studii de caz la contabilitate si la fiscalitate, de intocmit caiete de practica, etc. dar care ti se par prea complicate si nu esti sigur pe tine si pe rezolvarile tale? Nu ai pe cine sa intrebi si cu cine sa te sfatuiesti asupra problemelor si exercitiilor contabile si fiscale? Daca vrei sa intelegi mai bine si practic tainele contabilitatii primare si financiare, ale fiscalitatii, ale salarizarii, sa inveti sa intocmesti balante contabile, situatii financiare, jurnale si registre contabile si vrei sa aiba cineva rabdare cu tine si sa-ti explice pe intelesul tau, vino la meditatii de contabilitate la cabinetul din Drumul Taberei Bucuresti. Pentru detalii si programari suna la 0787.365.550.
marți, 5 septembrie 2017
Meditatii la contabilitate in programul SAGA
Vrei sa inveti sa lucrezi practic contabilitate primara si financiara, sa evidentiezi stocuri, productie, imobilizari, clienti, furnizori, operatiuni in conturi bancare in lei si valuta, operatii de incasari si plati prin casierie in lei si valuta, salarizare, state de salarii, concedii de odihna, concedii medicale, operatiuni cu TVA, sa intocmesti declaratii fiscale, bilanturi, etc. in programul de contabilitate SAGA pentru SRL-uri si PFA-uri, atunci suna la 0787.365.550 si te astept la cabinetul din Drumul Taberei. Acum si pe Skype!
Etichete:
casierie,
clienti,
contabilitate financiara,
contabilitate primara,
conturi bancare in lei si valuta,
furnizori,
imobilizari,
productie,
stocuri
joi, 17 august 2017
Functiunea contului 151 "Provizioane"
Contul 151 "Provizioane"
Cu
ajutorul acestui cont se ține evidența provizioanelor pentru litigii, garanții
acordate clienților, pentru dezafectarea imobilizărilor corporale şi alte
acțiuni similare legate de acestea, pentru restructurare, pensii şi obligații
similare, a provizioanelor pentru impozite, pentru terminarea contractului de
muncă, precum şi a altor provizioane.
Contul
151 "Provizioane" este un cont de pasiv.
În creditul contului 151 "Provizioane" se înregistrează:
‐ valoarea
provizioanelor constituite pe seama cheltuielilor, inclusiv a celor
corespunzătoare primelor ce urmează a se acorda personalului din profitul
realizat, potrivit prevederilor legale (681):
6812 „Cheltuieli de exploatare privind
provizioanele” = %
1511 „Provizioane
pentru litigii”
1512 „Provizioane
pentru garanţii
acordate clienţilor”
1513 „Provizioane
pentru dezafectare
imobilizări corporale şi alte
acţiuni similare legate de
acestea”
1514 „Provizioane
pentru
restructurare”
1515 „Provizioane
pentru pensii şi
obligaţii similare”
1516 „Provizioane
pentru impozite”
1517 „Provizioane
pentru terminarea
contractului de muncă”
1518 „Alte
provizioane”
‐ costurile
estimate inițial cu demontarea şi mutarea imobilizării corporale, precum şi
cele cu restaurarea amplasamentului pe care este poziționată imobilizarea:
-
in cazul amenajarilor de terenuri:
2112 „Amenajari de terenuri” = 1513 „Provizioane pentru dezafectare
imobilizari corporale”
-
in cazul constructiilor:
212
„Constructii” = 1513 „Provizioane pentru dezafectare imobilizari
corporale”
-
in cazul echipamentelor tehnologice:
2131 „Echipamente tehnologice = 1513 „Provizioane pentru dezafectare
(masini, utilaje si
instalatii imobilizari
corporale”
de lucru)”
-
in cazul aparatelor si instalatiilor de masurare, control si reglare:
2132 „Aparate si instalatii de = 1513 „Provizioane pentru dezafectare
masurare, control si
reglare” imobilizari
corporale”
-
in cazul mijloacelor de transport:
2133 „Mijloace de transport” = 1513 „Provizioane pentru dezafectare
imobilizari
corporale”
-
in cazul mobilierului, aparturii birotice, a echipamentelor de protectie a
valorilor umane si materiale si a altor active corporale:
214 „Mobilier, aparatura birotica, = 1513 „Provizioane pentru
dezafectare
echipamente de protectie
a imobilizari corporale”
valorilor umane si
materiale
si alte active corporale”
-
in cazul investitiilor imobiliare:
215 „Investitii imobiliare” = 1513 „Provizioane pentru dezafectare
imobilizari
corporale”
-
in cazul activelor corporale de explorare si evaluare a resurselor minerale:
216 „Active corporale de explorare = 1513 „Provizioane pentru dezafectare
si evaluare a
resurselor
imobilizari corporale”
minerale”
-
in cazul activelor biologice productive:
217 „Active biologice productive” = 1513 „Provizioane pentru dezafectare
imobilizari
corporale”
‐ valoarea
actualizării provizioanelor:
6861 „Cheltuieli privind actualizarea
provizioanelor”
=
%
1511
„Provizioane pentru litigii”
1512 „Provizioane
pentru garanţii
acordate clienţilor”
1513 „Provizioane pentru
dezafectare
imobilizări
corporale şi alte
acţiuni similare legate de acestea”
1514 „Provizioane
pentru
restructurare”
1515 „Provizioane
pentru pensii şi
obligaţii similare”
1516 „Provizioane
pentru impozite”
1517 „Provizioane
pentru terminarea
contractului de muncă”
1518 „Alte
provizioane”
În debitul contului 151 "Provizioane" se înregistrează:
‐ sumele
reprezentând diminuarea sau anularea provizioanelor:
1511 „Provizioane pentru litigii”
1512 „Provizioane pentru garanţii
acordate
clienţilor”
1513 „Provizioane pentru dezafectare
imobilizări
corporale şi alte
acţiuni similare
legate de
acestea”
1514 „Provizioane pentru restructurare”
1515 „Provizioane pentru pensii şi
obligatii similare”
1516 „Provizioane pentru impozite”
1517 „Provizioane pentru terminarea
contractului de
muncă”
1518 „Alte provizioane”
% = 7812
„Venituri din provizioane”
Soldul creditor al contului
reprezintă provizioanele constituite.
Sursa: Ordinul 1802/2014.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)